in

JEEJJEEJ

Ako posilniť mentálnu pohodu?

Žijeme v dosť nepredvídateľnej dobe. Zo dňa na deň nás môžu zatvoriť a my sa opäť ocitneme v sociálnej izolácií a stále viac času trávime medzi štyrmi stenami. Ako si aj v tomto období udržať mentálnu pohodu? Prinášam ti pár tipov.

  1. Selfcare / čas pre seba: Úplne stačí aj 10 minút denne, no môže to byť hoci aj celý deň. Písanie denníka, čítanie, maľovanie či obľúbený seriál. Človek sa ukľudní a zhodnotí svoje myšlienky.
  2. Pohyb: Určite pod týmto bodom nemyslím maratón ani 200 kg na drepe. Obyčajná prechádzka v prírode môže mať veľa benefitov pre mentálne aj fyzické zdravie. Môžeš si pustiť podcast (motivačný, iný pohľad na obyčajné veci, pohľad Amazonky na svet či najznámejší vyvracač hoaxov) alebo si len užívať ticho prírody.
  3. Výživa: Nie je tajomstvom že pri dostatku vitamínov a probiotík je vnútorné prostredie stabilnejšie. V zimných mesiacoch je dôležitý príjem vitamínu D kvôli menšiemu množstvu slnečného svetla a to napríklad z rýb. Taktiež je dôležité celé spektrum vitamínov, ktoré je najefektívnejšie prijímať z viacerých druhov ovocia a zeleniny. Probiotiká podporujú črevnú mikroflóru a tým aj lepšie trávenie a vylučovanie. Nájdeme ich vo fermentovaných potravinách – kyslé uhorky, kvasená kapusta alebo v mliečnych výrobkoch ako kefír alebo grécky biely jogurt.
  4. Cvičenia na mindfulness: Vedomé dýchanie, meditácia či joga. Každý si dokáže nájsť to svoje.

Čo si myslíš?

Napísal/a Hana

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Loading…

0

Komentáre

3

Ako sa orientovať na nočnej oblohe?

Adventná fotosúťaž – HLASOVANIE UKONČENÉ